Vanaf zaterdag 6 november moeten alle binnensporters hun coronatoegangsbewijs (QR-code) laten zien. Wanneer je deze niet kunt laten zien, mag je de sporthal niet in. Ook ouders/supporters mogen alleen de tribune op wanneer ze hun coronatoegangsbewijs laten zien.

Er is een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers. Scheidsrechters, trainers, coaches en zaalwacht zijn niet verplicht om hun coronatoegangsbewijs te laten zien. De controle wordt gedaan door werknemers van de gemeente en vrijwilligers. Niet alle controleurs weten wie er een vrijwilliger, scheidsrechter of coach/trainer is. Dit kan ervoor zorgen dat je alsnog je coronatoegangsbewijs bij binnenkomst moet laten zien. Hetzelfde geldt voor de uitwedstrijden, dus zorg dat je altijd je coronatoegangsbewijs bij de hand hebt. De uitzondering geldt niet voor ouders die meerijden naar uitwedstrijden. Zij moeten bij binnenkomst gewoon hun coronatoegangsbewijs laten zien.