CMV

Volleybal is niet de makkelijkste sport om te leren. Om die reden is speciaal voor kinderen Cool Moves Volley (CMV) ontwikkeld. Via de zes CMV-niveaus leren kinderen stap voor stap, op een speelse manier, alle volleybaltechnieken. Meer weten over wat CMV nou precies inhoudt? Kijk dan op de website van de Nevobo.

Wanneer ben je eigenlijk “CMV’er”?

Bij de vereniging noemen we alle kinderen CMV’er, zolang je nog niet oud bent om bij de C-jeugd te spelen. “Hoe oud is dat?” vraag je je natuurlijk af. Dat is simpel: Je kunt al beginnen vanaf een jaar of 6 en je blijft CMV’er tot je 12 jaar wordt.

CMV is opgebouwd uit 6 niveaus:

• Niveau 1 t/m 3 is een gooi/vangspel waarbij spelenderwijs stap voor stap de volleybaltechnieken worden aangeleerd.
  • Bij Niveau 4 t/m 6 wordt, met voor elk niveau verschillende spelregels.
    • 4 tegen 4 volleybal en er wordt gespeeld op een kleiner veld met een lager net.
    • Met een zachtere bal dan een gewone volleybal.
Spelen CMV’ers competitie?

Ja, maar dit wordt in een toernooivorm gedaan. Dit betekent dat er ongeveer 1 keer per 3 weken, door 1 van de deelnemende verenigingen een toernooi georganiseerd wordt. Op zo´n toernooi worden er meestal 3-4 wedstrijdjes gespeeld. De uitslagen van alle toernooien worden bij elkaar opgeteld, zodat er een competitie ontstaat.

Wedstrijden en standen

Net als vorig jaar wordt het wedstrijdschema en de wedstrijdtijden in de Nevobo-app weergegeven. Deze app ‘Mijn Volleybal’ en is te vinden in zowel de Appstore als Google Play.