Wil jij werken aan een toekomstbestendig en bloeiend volleyballandschap in de regio Harderwijk? En vind jij het leuk om dit samen met andere verenigingen in de regio vorm te geven? Dan zoeken wij jou!

VVH heeft samen met de bond en 5 andere volleybalverenigingen in de regio de handen ineengeslagen om een stevig fundament op te zetten voor volleybal in Harderwijk en omstreken. Om dit te realiseren zijn we op zoek naar een enthousiasteling die het volleybal kan ontwikkelen, aanjagen, acties kan initiëren en organiseren. Kortom, een duizendpoot met een volleybalhart!

Wat ga je doen?

De persoon die we zoeken zet zich met name in op de volgende twee ambities:

1. Een gezonde aanwas van nieuwe jeugd- en seniorleden (ook nieuwe doelgroepen)
    • Verbinding met het lokale onderwijs via (i.s.m. GA! Harderwijk), bijvoorbeeld:
      • Naschoolse activiteiten (via Brede Scholen); organisatie Koningspelen; Sport- en Cultuurwijzer; VO-schoolvolleybaltoernooi; volleybalclinics
    • Nieuwe vormen van volleybalaanbod organiseren, bijvoorbeeld:
      • Opzetten van de Volleybalspeeltuin, de Nijntje Beweegdiploma (sport- en vereniging-overstijgend), Action Volley; No-jump Volley; Ouderen-beweegcarrousel
    • Inclusieve vereniging, bijvoorbeeld door het aanspreken van nieuwe doelgroepen in de regio, die vooralsnog niet snel de volleybalvereniging bereikten.
  2. Bouwen aan een goede jeugdopleiding (professionaliseren)
    • Het opleiden en coachen van de trainers
    • Het bewaken van het technisch beleid
    • Trainen geven aan CMV/jeugd/lijnteams
    • Verbinding met lokale partners zoals de gemeente en GA! Harderwijk
    • Verbinding met verenigingen uit de regio (regiofunctie)
    • Talententrainingen voor de regio

Wat krijg je ervoor terug?

• We starten met 16 uur per week, waarvan 80% inzet bij VVH en 20% verdeeld over de betrokken verenigingen uit de regio.
  • Een functie met veel vrijheid en grote eigen verantwoordelijkheid.
  • Een tijdelijk contract voor 1 jaar met uitzicht op verlenging. Formeel kom je in dienst van Sportkader Nederland (of een vergelijkbare organisatie).
  • Mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en bij te scholen binnen het sportnetwerk.
  • Een marktconform salaris en overige arbeidsvoorwaarden welke in onderling overleg zijn te bepalen.

Wat wordt van jou verwacht?

• Ervaring met kaderbegeleiding en advisering
  • Aandacht voor CMV/jeugd-ontwikkeling (en werving)
  • Ondernemend en proactief
  • Verbinder – enthousiast en vol energie – een uithangbord voor de vereniging(en)
  • Zelfstandig maar ook een teamplayer – middenin de vereniging en het netwerk
  • Pedagogische vaardigheden
  • Affiniteit met (omgang met) jeugd
  • Affiniteit en ervaring met volleybal
  • Flexibel inzetbaar door de dag en optioneel in het weekend
  • HBO werk- en denkniveau
  • VT3- of VT4-opleiding, of intentie om deze te halen
  • In het bezit van een VOG

De regiofunctie en het netwerk

Het samenwerkingsverband bestaat naast VVH uit de volgende verenigingen: NVC Nijkerk, Hellas Nunspeet, Pauwervoll Ermelo, Volleybalvereniging Zeewolde, HSC Hierden. De inzet bij de regioverenigingen zal m.n. bestaan uit:

• Sportstimulering: Het verzorgen van clinics binnen het lokale (basis)onderwijs om zo de zichtbaarheid van volleybal en de lokale volleybalclubs te vergroten.
  • Het betrekken van de verenigingen uit de regio bij initiatieven die worden opgezet door de professional binnen VVH. Zo kunnen aanmeldingen voor trainerscursussen, scheidsrechtersopleidingen, of andere opleidingen worden opengesteld door VVH. Denk hierbij ook aan talententrainingen.

De verenigingen zullen altijd profiteren van het uitwisselen van nieuwe ideeën, opgedaan uit het nieuwe netwerk van clubs en andere Superclubs (netwerk Nevobo).

Volleybal Vereniging Harderwijk

Volleybal vereniging Harderwijk is in 1967 ontstaan, na een fusie van meerdere verenigingen in Harderwijk. In de afgelopen decennia heeft de vereniging zich ontwikkeld tot een vereniging waar speelplezier op zowel landelijk, regionaal als recreatief niveau voorop staat. In de afgelopen jaren heeft de focus van de vereniging gelegen op het ontwikkelen van de jeugdopleiding, wat ervoor heeft gezorgd dat de lijnteams nagenoeg helemaal gevuld zijn met spelers en speelsters vanuit de eigen vereniging/stad. VVH is een van de grootste verenigingen in de regio Randmeren, met een omvang van ongeveer 300 leden. We hebben ook een beach-accommodatie waar een groeiend aantal leden in de zomer gebruik van maakt.

Onze missie:

‘Een bruisende, betaalbare en toekomstbestendige vereniging waar iedereen op eigen niveau, met goede begeleiding en vooral plezier kan volleyballen en zich thuis voelt.’

Sollicitatie en procedure

Ben je geïnteresseerd en zie je jezelf terug in bovenstaand profiel? Stuur dan uiterlijk 11 juli je motivatie en CV naar info@vvharderwijk.nl. De gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 18 juli (in overleg te plannen). Voor vragen over de functie kan je contact opnemen met Mike van Moerkerk via voorzitter@vvharderwijk.nl of 06-44539232.