Goed nieuws, het is vanaf 16 maart toegestaan voor volwassenen van 27 jaar en ouder om met vier personen buiten te sporten op een sportaccommodatie!

Afgelopen maandag heeft het kabinet bekend gemaakt dat volwassenen van 27 jaar en ouder met zijn 4’en buiten mogen sporten op 1,5 meter afstand. Als TC willen we via het inschrijfformulier inventariseren of er binnen deze groep voldoende animo is om te beachen. Op basis hiervan wordt er een rooster gemaakt, waarbij rekening wordt gehouden met de maatregel om 1,5 meter afstand te houden tijdens het sporten. Gezien de beperkingen die er zijn door onder andere de avondklok en de groepen die nu al beachvolleyballen (jongeren tot 27 jaar), zal dit nog wel een puzzel worden. Daarom denken wij tot 22 maart nodig te hebben voor de inventarisatie en het communiceren van het trainingsrooster.

Versoepelingen voor sport

De versoepeling waarbij volwassenen van 27 jaar en ouder op 1,5 meter van elkaar buiten mogen sporten, komt bovenop de versoepeling van twee weken geleden. Toen werd er bekend gemaakt dat jongeren tot 27 jaar in teamverband buiten mogen sporten. Sinds afgelopen zaterdag wordt er daarom voor alle leden tot 27 jaar beachvolleybal aangeboden. Onze jeugdleden konden vanaf begin januari al op het zand trainen.

We zijn blij met de verdere versoepelingen, al hadden we graag op meer gehoopt en dat er weer in de zaal gevolleybald zou kunnen worden. We hopen dan ook dat er nu nog meer leden zijn die het  mooie blauwe VVH-shirt weer wekelijks aantrekt om te komen volleyballen!

Ben je toe om weer lekker te gaan (beach)volleyballen op het zand? Geef je dan op via het inschrijfformulier. Motiveer ook je teamgenoten en kom gezellig samen. We gaan er weer tegenaan!