Het coronavirus (COVID-19) is al enige tijd in Nederland aanwezig en er wordt heel veel aan gedaan om besmettingen te voorkomen. Ook bij ons komen er vragen binnen hoe wij als vereniging omgaan met het coronavirus. Wij zijn geen experts en gaan volledig uit van de richtlijnen welke door de GGD en het RIVM zijn opgesteld. Ook de Nevobo gaat uit van deze richtlijnen. De richtlijnen staan o.a. hier beschreven:

Gaan de wedstrijden van mijn team door?

We houden hier de richtlijnen van de Nevobo aan. Bekijk hier de stand van zaken bij de Nevobo.

Ik voel mij niet fit. Wanneer moet ik de huisarts bellen?
  • Je hebt koorts boven de 38 graden.
  • Je hebt last van hoesten en/of kortademigheid.
  • Je bent in 1 van de risicogebieden geweest OF je hebt de afgelopen 2 weken contact gehad met een coronapatiënt.
Wat kan ik doen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

Op de volgende manier kun je verspreiding van het coronavirus voorkomen:

• Was je handen regelmatig en goed
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Geen handen schudden (We laten het handen schudden/geven van high fives voorafgaand en na afloop van de wedstrijd dus achterwege. Wens op een andere manier de tegenstander en officials een prettige wedstrijd. Datzelfde geldt voor het bedanken na afloop).

Vragen? Stel ze gerust bij de mensen van het bestuur!