Goed nieuws! We mogen bijna weer volleyballen in de zaal! Om elkaar te kunnen blijven ontmoeten, is het belangrijk dat we als vereniging bewust zijn van de gedeelde verantwoordelijkheid die we hebben en dat we elkaar hierop mogen aanspreken. Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop! Dit bericht beschrijft hoe we als VVH omgaan met de coronamaatregelen in het naderende zaalseizoen.

Belangrijke voorzorgsmaatregelen

Er zijn diverse protocollen opgesteld, zoals bijvoorbeeld door het NOC-NSF. Daarnaast dient ieder VVH-lid de richtlijnen te volgen zoals deze zijn aangegeven in de Sypel en het Sportcafé. Denk hierbij aan aangegeven looproutes en het gebruik van kleedruimten, toiletten en douches. De Nevobo verwacht per 1 september een eigen protocol voor de zaalcompetitie te delen, waarin alle richtlijnen rondom wedstrijden worden weergegeven.

Per 1 juli zijn de beperkingen voor sporten, zowel in de zaal als buiten, voor alle leeftijdsgroepen opgeheven. De 1,5 meter afstandsregel blijft van kracht (voor iedereen vanaf 18 jaar). Tijdens het sporten mag de afstandsregel tijdelijk worden losgelaten. Kortom, we mogen weer ‘gewoon’ spelen!

Voor het betreden van de sporthal gelden de maatregelen van het RIVM. Blijf thuis en laat je testen, als:

• je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft;
  • een familielid in de afgelopen twee weken positief getest is op corona;
  • ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.

Volg verder de aanwijzingen zoals weergegeven in de afbeelding.

Er ligt een grote verantwoordelijkheid bij ieder lid en ieder team. Wij zijn samen een vereniging en samen maken we het mogelijk dat we kunnen sporten en elkaar kunnen ontmoeten, waarbij de gezondheid van eenieder voorop staat. Door de basisregels na te leven blijft volleyballen mogelijk en kan iedereen zorgeloos naar De Sypel komen. Maak dit bespreekbaar met elkaar binnen de vereniging en accepteer het ook als je een keer ergens op aangesproken wordt.

Probeer vooral te beseffen wat er allemaal weer mogelijk is. Natuurlijk willen wij als VVH ook graag terug naar de normale situatie, maar het is al mooi dat we elkaar weer kunnen ontmoeten.