Harderwijk is gastgemeente is tijdens het WK Volleybal 2022. In aanloop naar het toernooi bezoeken meerdere Oranje speelsters een basisschool in het kader van het project ‘Back to School’. Op 11 mei was Celeste Plak, Oranje speelster bij het Nederlandse Volleybalteam, op bezoek bij CBS de Brug in Harderwijk. De volleybalster vertelde over haar ervaringen als topsporter en gaf een volleybalclinic.

Een leerkracht van CBS de Brug vertelt: “Het was een erg leuke ochtend! Celeste had een kledinghanger vol met medailles, een officiële volleybal en een echt wedstrijdshirt met haar naam er op meegenomen. Vervolgens zijn we met elkaar richting de gymzaal gelopen en heeft ze daar leuke en leerzame volleybalspelletjes gegeven. We hebben zelfs nog partijtje gespeeld. De kinderen vonden het fantastisch!”

Promotiecampagne

Back to School is onderdeel van de promotiecampagne Play Volleybal. Met deze campagne wil de Nederlandse Volleybalbond volleybal promoten en kinderen enthousiast maken voor de sport.

Gemeente Harderwijk organiseert  in samenwerking met VVH, GA! Harderwijk, GSF en Landstede volleybalactiviteiten voor de Harderwijkse inwoners in aanloop naar het WK Volleybal. Met deze activiteiten wil de gemeente een impuls geven aan de volleybalsport, aan sporten in het algemeen,  het verenigingsleven en een gezonde leefstijl.

WK Volleybal Vrouwen

Het Wereldkampioenschap Volleybal Vrouwen wordt van 23 september tot en met 15 oktober 2022 gehouden in Nederland en Polen. Aan het WK doen 24 landen mee, die in totaal 103 wedstrijden spelen. Gelderland is gastprovincie voor alle 24 deelnemende landen.