Met groot verdriet bereikte ons het nieuws dat onze oprichter en erevoorzitter Ap Koebrugge op dinsdag 24 mei is overleden. Hij mocht 87 jaar oud worden. Ap is een icoon binnen VVH en in Harderwijk, met een zwaar hart nemen wij afscheid van hem. Onze gedachten gaan uit naar zijn familie en vrienden. We wensen hen veel sterkte in deze zware tijd.

Op 18 maart 1967 stichtte Ap volleybalvereniging HK9, later beter bekend als VVH. Hij werd voorzitter van de volleybalvereniging en bleef dit ook vele jaren doen. Bijna iedere VVH’er boven de 30 jaar, heeft trainen van Ap gehad.

Op 12 maart mochten we Ap voor de laatste keer verwelkomen in de Sypel. Het was zijn grote wens om nog eens bij een wedstrijd van de eerste teams te komen kijken. We zijn blij dat die wens in vervulling is gegaan en dat we hebben kunnen genieten van een mooie dag samen in de sporthal. Die dag is Ap ook benoemd tot erevoorzitter van VVH, de enige onderscheiding waardig voor zo’n icoon. Ap liet kort voor zijn overlijden tijdens het gesprek met Mike, onze huidige voorzitter, het volgende weten: “Ik ben trots om lid en ere-voorzitter van deze geweldige vereniging te mogen zijn.”

Ap heel erg bedankt voor die 55-mooie volleybaljaren die je ons hebt gegeven. Je wordt gemist!