Yes! Konden we vorige week starten met het trainen, vanaf vandaag wordt de competitie hervat! Voor ons zal dat op vrijdag zijn met direct een vol thuis programma. Om dit te kunnen realiseren moeten we wel het een en ander regelen:

• Zaalwacht
    We gaan ons best doen om de zaalwacht op orde te krijgen. Mocht je mogelijkheid hebben om vrijdag en/of zaterdag bij te kunnen springen; graag!
  • Scheidsrechters
    Ook scheidsrechters worden opnieuw toegewezen. De puzzel is groot met verschoven wedstrijden, aanwijzingen van de bond, quarantaine verplichtingen of zelf corona hebben. Ook hierbij geldt, kun je wat betekenen laat het weten
  • Gastvrouw/-heer
    In de sporthal is het voor sporters noodzakelijk de coronacheck te doorstaan. Dit doen we door middel van het scannen van de welbekende QR codes. Ook daarvoor zoeken we mensen.

We mogen dan wel weer maar er is wel een aantal voorwaarden. Deze heeft de nevobo beschreven op de website van de nevobo

We mogen weer, zij het onder voorwaarden
Om de besmettingscijfers zo laag mogelijk te houden, zijn er een aantal maatregelen van kracht om sport te kunnen beoefenen, maar ook voor het bezoeken van een wedstrijd en de kantine. Deze vind je hieronder in het kort.

Voorwaarden sport: trainen en competitie
Om in groepsverband binnensport te beoefenen is een coronatoegangsbewijs vereist voor iedereen vanaf 18 jaar. Dit geldt dus ook voor het spelen van wedstrijden in competitieverband. Daarbij is het dragen van een mondkapje vanaf 13 jaar verplicht en is ook de 1,5 meter afstandsregel van kracht, tenzij je volleybalt. Zowel trainingen als competitiewedstrijden mogen 22.00 uur plaatsvinden.

Voorwaarden toeschouwers
Toeschouwers zijn ook weer welkom in de tribunes. Wel moet iedereen vanaf 18 jaar een coronatoegangsbewijs tonen bij het bezoeken van een amateursportwedstrijd en vanaf 13 jaar bij een topsportwedstrijd, een mondkapje dragen bij verplaatsing en 1,5 meter afstand tot elkaar houden. Tenzij de bezoekers tot hetzelfde gezin behoren. Toeschouwers moeten om 22.00 uur de tribunes verlaten.

Voorwaarden gebruik kantine
Ook de kantine mag weer in gebruik worden genomen. Ook hiervoor geldt dat er een coronatoegangsbewijs getoond moet worden vanaf 18 jaar bij entree, 1,5 meter afstand gehouden moet worden tot elkaar en is het dragen van een mondkapje bij verplaatsing verplicht. Ook is een vaste zitplaats verplicht. Eenmaal plaatsgenomen, dan mag het mondkapje af. Voor afhaal is een coronatoegangsbewijs niet verplicht. De kantine moet om 22.00 uur haar deuren sluiten. Wel mag de kantine na 22.00 uur openblijven voor afhaal.

Uitzonderingen coronatoegangsbewijs
Een coronatoegangsbewijs is niet verplicht voor vrijwilligers of personen die beroeps- of bedrijfsmatig werkzaamheden verrichten op de sportlocatie. Dit betekent dat zowel betaalde als vrijwilligers geen coronatoegangsbewijs hoeven te laten zien op het moment dat zij een functie voor de sport vervullen in een binnensportlocatie. Zodra zij geen taak meer vervullen, moeten zij de sportlocatie verlaten.

Hilde is geweldig!