Zaterdag 12 maart was een bijzondere dag voor onze club. We ontvingen een speciale gast: de oprichter van de vereniging, Ap Koebrugge. Het was zijn grote wens om nog eens bij een wedstrijd van de eerste teams te komen kijken. We zijn blij dat die wens in vervulling is gegaan en dat we hebben kunnen genieten van een mooie dag samen in de sporthal!

Over Ap

Op 18 maart 1967 sticht Ap de voorloper van VVH – volleybalvereniging HK9, vernoemd naar de rijke Harderwijkse vissershistorie en het aantal leden van de club. Ap wordt voorzitter en zal dat vele jaren blijven doen. Daarnaast heeft bijna iedere VVH’er van boven de 30 jaar trainen gehad van Ap, daar waar voor hem de laatste jaren vooral de aandacht lag bij de jongste jeugd.

Binnen VVH hebben we een bokaal die we uitreiken aan leden met bijzondere verdiensten voor de club: de Ap Koebrugge-bokaal. Voor Ap dekt deze bokaal de verdiensten voor de club niet. Voor een uniek icoon van VVH past maar één onderscheiding: erevoorzitter. Een titel die Ap vanaf nu voor altijd mag dragen.

Ap, we zijn je enorm dankbaar voor bijna 55 jaar aan volleybalplezier voor al die VVH’ers in de tijd. Namens al die mensen zeggen we: bedankt! Hopelijk zien we elkaar snel weer in de sporthal om te genieten van onze mooie sport.