Ik heb besloten om na dit seizoen te stoppen als voorzitter van onze club. Na 3 bewogen jaren en een bijzondere start met het uitbreken van de coronacrisis, ga ik het stokje bij de ALV in september overdragen. Ik kijk met trots terug op wat we in die jaren samen bereikt hebben, ondanks de ongekende hobbels die we op de weg zijn tegengekomen – zoals de lockdowns en de sport- en ‘gezelligheidsbeperkende’ maatregelen. De vereniging drijft op een enorme groep vrijwilligers. Échte VVH-mensen met een hart voor de club. De basis is stevig, we barsten van het talent, niet alleen in het veld maar ook daarbuiten. De toekomst van de club ziet er goed uit, en dat is een fijne gedachte.

Nu zijn we dus op zoek naar een nieuwe voorzitter, die in september de hamer van mij overpakt. Heb jij interesse en voldoe jij aan het gezochte profiel? Laat het weten via voorzitter@vvharderwijk.nl, of spreek mij of andere bestuursleden gerust aan in de sporthal.

Wat doet een voorzitter?

• Je bent verantwoordelijk voor het organiseren en leiden van ledenvergaderingen en bestuursvergaderingen.
  • Je zorgt voor een goede bezetting van, en afstemming met de verschillende commissies, zoals: de activiteiten-, technische-, sponsor- en de beachcommissie.
  • Daarnaast heb je contact met de bond (in het SuperClub-traject), de gemeente (Lokaal Sportakkoord bijvoorbeeld), omliggende volleybalverenigingen (met de ClubCoaches) en andere sportverenigingen in Harderwijk.

Welke eigenschappen zoeken we in een voorzitter?

Naast het leiden en presenteren van vergaderingen en werkgroepen, vindt het bestuur het vooral belangrijk dat de voorzitter verbindend en enthousiasmerend is. Verbindend tussen jong en oud, tussen lijnteams en recreantenteams, naar de gemeente en andere sportverenigingen waar we mee samenwerken. Enthousiasmerend om bij te dragen aan de vereniging, dat vrijwilligerswerk bijzonder en waardevol kan zijn voor iedereen.